TR | EN
Sınavlara İtiraz ve Değerlendirme

                                                                               Sınavlara İtiraz ve Değerlendirme

(Fakülte Yönetim Kurulu’nun …/…… 2024 tarih ve …/… sayılı kararı ile güncellenmiştir.)

  1. Dersi yürüten öğretim üyesi, dersin bir sınavına ilişkin öğrencilerin cevap kağıtlarını, Akademik Takvim’de veya Öğrenci Bilgi Sistemi’de belirtilen sistem son giriş tarihine kadar; değerlendirir, maddi hatalara karşı kontrolünü yapar, akademik program aracılığıyla sisteme girer ve girişlerini kontrol eder.
  2. Öğrenciler;
  1. “ESOGÜ Önlisans, Lisans Öğretim ve Sınav Yönetmeliği” Madde 19 gereği, öğrenciler sınav sonuçlarının açıklanmasını izleyen ilk 7 (yedi) işgünü içinde Dekanlığa vereceği dilekçeyle sınav sonuçlarına itiraz edebilir.
  2. Öğrenci, Dekanlık web sayfasında mevcut olan “ Sınav İtiraz Formu ”nu doldurarak, Dekanlık Evrak Kayıt Birimi‘ne teslim eder.
  3. Dekanlık Öğrenci İşleri, öğrencinin itiraz talebini EBYS sistemi üzerinden bir yazı ile ilgili Bölüm Başkanlığına iletir.
  1. Bölüm Başkanlığı, Bölüm Başkanı veya Bölüm Başkan Yrd, dersi veren öğretim üyesi ve aynı alanda yetkin bir öğretim üyesinden (3 üye) oluşan Değerlendirme Komisyonu’ nu kurar.
  2. Komisyon öğrencinin cevap kağıdını inceler ve rapor düzenler.
  3. Cevapların yeniden değerlendirilmesi ve bu nedenle not değişiklikleri (yükseltme veya düşürme) kabul edilmez. İtirazlar, sadece, öğrencinin sınav kağıdındaki maddi hataya yöneliktir.
  4. Rapor ve aşağıda belirtilen ekler (fotokopi) ;

                i.     Öğrencinin cevap kağıdı

               ii.     Cevap anahtarları

              iii.     Sınav yoklama listesi

              iv.     Sınav sonuçları

            Bölüm Başkanlığınca Dekanlık Makamına gönderilir.

            Dekanlık Makamı evrakların orjinalini talep edebilir.

  1. İtiraz ilk Yönetim Kurulu toplantısında gündeme alınır. Rapor ve ekleri değerlendirilerek karar verilir.
  2. Bir öğretim üyesi, dersi alan öğrencilerden birinin notundaki maddi hatayı fark ettiğinde, sınav sonuçlarının açıklanmasını izleyen ilk 7 (yedi) işgünü içinde,  hata düzeltme dilekçesi ile Bölüm Başkanlığına bildirir. Bölüm Başkanlığı dilekçeyi EBYS sistemi üzerinden üst yazı ile Dekanlığa gönderir. Yönetim Kurulu Kararı ile hata düzeltilir.

NOTLAR:

a)   Geciken talepler işleme alınmaz.

b)  Küçük sınav (quiz), ödev, proje vb etkinlikler için de düzeltme talebinde bulunulabilir.